Codul de etica si conduita profesionala

I. PRINCIPII GENERALE

Prezentul Cod de Etica si Conduita Profesionala al societatii RIA Engineering & Consulting SRL cuprinde principiile, valorile si regulile de conduita ce trebuie respectate si aplicate in activitatile pe care conducerea si toti angajatii societatii le indeplinesc in concordanta cu obiectivele acesteia. Codul reprezinta un mod de rezolvare a problemelor de etica in afaceri si are menirea de a promova responsabilitatea sociala si politica calitatii care sa contribuie la realizarea unor produse si servicii la standarde superioare. Acesta urmareste prevenirea producerii actelor ilegale care pot aparea in desfasurarea activitatilor. Societatea este structurata pe un set de valori a caror respectare asigura organizatiei un mediu stabil de desfasurare a afacerilor si dezvoltarea acesteia:

"CINSTE - COMPETENTA - RESPONSABILITATE - ANGAJAMENT - INOVATIE"

Obiectivele Codului:

  • sa ofere referinte etice pentru toti cei implicati in activitatile companiei;
  • sa promoveze responsabilitatea sociala;
  • sa asigure transparenta in relatiile dintre conducerea companiei si stakeholderii acesteia;
  • sa serveasca drept suport pentru elaborarea si aplicarea politicilor comerciale, de mediu, de piata, sociale;
  • sa previna producerea actelor ilicite si ilegale.

II. CODUL

A. Valori si principii

Fiecare persoana implicata in activitatea si dezvoltarea societatii va urmari urmatoarelevalori si principii generale:

  • Responsabilitate personala si sociala - toti angajatii si colaboratorii societatii isi asuma responsabilitatea personala pentru afirmatiile si opiniile exprimate; accepta obligatia de a da socoteala pentru activitatile intreprinse, opiniile si concluziile formulate si de a suporta consecintele pentru neindeplinirile posibile; in toate actiunile intreprinse, fiecare urmareste sa fie responsabil fata de institutie si interesele acesteia, mediu, comunitatea sociala si alte partiimplicate;

  • Legalitate - tot personalul si colaboratorii cunosc, inteleg si respecta in totalitate legile, reglementarile si normele aplicabile; utilizeaza consecvent criteriile, standardele si indicatorii de performanta in desfasurarea activitatii;

  • Obiectivitate si transparenta - fiecare persoana implicata in activitatea societatii are o atitudine obiectiva in activitatile pe care le excuta, ofera informatii corecte, face afirmatii si isi exprima opinii doar in posesia datelor si informatiilor necesare, protejand informatiile ce nu sunt publice sau de care nu au luat la cunostinta;

  • Integritate - in orice situatie, intreg personalul si toate persoanele implicate in activitatea societatii trebuie sa adopte un comportament bazat pe respect, impartialitate, obiectivitate, onestitate, egalitate de sanse si nediscriminare;

  • Competenta si profesionalism - se mentine un nivel ridicat de competenta profesionala, aceasta implicand o permanenta grija de imbunatatire a cunostintelor, lucrarile si sarcinile executandu-se cu profesionalism afisandu-se o atitudine deschisa si comunicare permanenta intrepersoanele/departamentele necesare indeplinerii acestora);

  • Inovatie - tot personalul este deschis la initiative noi atat din punct de vedere commercial, cat si tehnic; avand o imagine globala a dezvoltarii continue a afacerilor, a "know-how"-ului si a noilor tehnologiilor, organizatia raspunde la schimbarile de pe piata aspira la performante deosebite atat pe piata nationala, cat si pe cea intenationala.

B. Aplicabilitatea codului in activitatile societatii

In vederea indeplinirii atributiilor, conducerea societatii, dar si salariatii trebuie in permanenta sa se ghideze dupa principiile etice care le va asigura performanta in afaceri:

  • tratarea angajatilor/colegilor cu respect si demnitate, fara a tolera nici un comportament agresivfizic sau psihic, nu vor exista abuzuri verbale sau tratament inuman;
  • mentinerea relatiilor de incredere cu actionarii, clientii, furnizorii si toti salariatii;
  • oferirea de produse si servicii sigure, de inalta calitate;
  • respectarea mediului prin conservarea resurselor; reutilizarea deseurilor rezultate in urma proceselor de productie, colectarea selectiva a deseurilor si valorificarea acestora prin unitatispecializate;
  • respectarea legilor si a regulilor interne ale societatii;
  • prezentarea unei tinute si a unui limbaj corespunzator, atat in relatia cu clientii, furnizorii, colaboratori si alte institutii, cat si in relatiile interdepartamentale;
  • existenta transparentei in prelucrarea datelor contractuale care vor fi comunicate tuturor persoanelor implicate;

C. Abateri etice

  • nerespectarea legilor si reglementarilor legale;
  • neraportarea existentei unui conflict de interese, exprimarea unei opinii intr-un caz de conflict deinterese, orice fel de implicare sau participare la proceduri ce implica conflictul de interes;
  • folosirea functiei in scopul dobandirii unor castiguri personale de natura materiala sau a altor avantaje;
  • dezvaluirea de informatii de natura financiara a organizatiei, dezbaterile din cadrul consiliilor de administratie, structura si continutul bazei de date cu clientii cheie ai firmei sau orice alte date denatura secreta sau care ar avea un impact negativ asupra societatii;
  • tratarea discretionara a actionarilor;
  • necomunicarea informatiilor in timp util;
  • intimidarea, crearea de presiuni de orice fel (mita, amenintari, santaj, pile/interventii) asupra persoanelor din conducere, precum si cedarea la astfel de presiuni create asupra salariatilor dinafara societati (de la clienti, furnizori, institutii, etc);

III. DISPOZITII FINALE

Regulile privind conduita etica prezentate in acest document sunt obligatorii pentru toti membrii conducerii si pentru ceilalti salariati, precum si pentru totii clientii si furnizorii ce aulegatura cu societatea si nu sunt acceptate incalcari ale acestora.

"Poate ca etica este o stiinta care a disparut din toata lumea. Nu-i nimic, trebuie sa o inventam din nou." (Jorge Luis Borges)